A szülők feladatai
2006.03.26. 19:49
A szülők feladatai is igen szerteágazóak. Az iskola fenntartásának nagy része anyagi és erkölcsi szempontból is a szülőkre hárul, és közreműködésük nélkül az iskola léte kerülne veszélybe.
Az intézmény szervezetét a tanárok és a szülők alkotják. A Tanári Konferencia a pedagógiai munkát végzi az iskolában. Minden pedagógus egyenrangú a hetenkénti konferencián, ahol megbeszélik az aktuális problémákat, teendőket, megteremtik az évkör ünnepeit, folyamatosan képzik magukat és anyagi és technikai jellegű kérdésekkel is foglalkoznak.
Az iskolát érintő minden fontos kérdés szóba kerül az évente (legalább) kétszer összehívott iskolagyűlésen, amelyen minden szülő részt vehet (azok is, akik nem egyesületi tagok). A gyűlésen elhangzott javaslatokat a pedagógusok képviselői a Tanári Konferencia elé tárják.
A szülők feladatai is igen szerteágazóak. Az iskola fenntartásának nagy része anyagi és erkölcsi szempontból is a szülőkre hárul, és közreműködésük nélkül az iskola léte kerülne veszélybe. Ahhoz, hogy átlátható legyen a munkálatok, ötletek, javaslatok szövevénye, különböző irányultságú csoportokat hoztunk létre, ezek a következők: szociális, karbantartó-építési, újság, bazár, beszerzési, kert- és előadás-szervező csoport.
Egy-egy csoportban öt-tíz ember dolgozik. Rendszeresen találkoznak a csoport munkájának tartalmától függően. Összehangolják a munkájukat, illetve segítséget, javaslatot kérhetnek egymástól. Ilyenformán mindenki megtalálhatja a neki való tevékenységet, és minden szülő ereje, tehetsége szerint vehet részt a tennivalókban. Lehetőség van új kezdeményezésekre is!
Az intézmény alapvető közösségei az osztályok és az óvodai csoport(ok). E közösségek szülői körei kb. havonta találkoznak a szülői esteken. Itt a szülők tájékozódhatnak gyermekük fejlődéséről. Az osztálytanító (óvónő) mesél a közösség munkájáról, haladásáról, problémáiról, beszél az aktuális ünnepről. A szülők majdnem mindig kipróbálnak valamit a gyerekek tevékenységei közül, pl. festenek, énekelnek, stb. Ha egy szülőnek gondja, kérdése van, bármikor kérhet időpontot személyes beszélgetésre a tanároktól. Erre gyakran a szülői est előtt kerül sor.
Fontos, hogy az iskoláról kialakulhasson az a képünk, hogy ez egy élő, folyton változó, fejlődő szervezet, amelybe nemcsak a gyerekeink, a befizetett pénzünk és elvárásaink révén tartozunk, hanem belépésünk percétől egyéniségünk új árnyalattal gazdagítja ezt az élő sokaságot. Élővé azáltal válhat, hogy együtt töltjük az ünnepeket, közösen ,meszeljük ki az óvoda és az iskola épületét, ássuk fel a kertet. Eközben a gyerekek is láthatják, hogy a szülők együttesen dolgoznak azért az iskoláért, ahová ők járnak.
|